[Kijkcijfers] Humberto Tan verslaat Jeroen Pauw
- Media
- 2 sep 2014 @ 08:25
- Link
-
Bas Vlugt
Eigenaar
Nederlands MediaNetwerk - TelevisieKijkcijfers
- 2 sep 2014 @ 08:25
- Bas Vlugt
De eerste krachtmeting tussen RTL Late Night en PAUW gisteravond is beslist in het voordeel van Humberto Tan. Wie beide programma's met elkaar vergeleek, snapt ook waarom.
Eerst even de cijfers. RTL Late Night trok 938.000 kijkers op RTL4 en PAUW trok 737.000 kijkers op NPO1.
Dat is voor RTL Late Night vrij goed en voor PAUW vrij slecht. Van het programma van PAUW werd toch eigenlijk veel meer verwacht. Jeroen Pauw, verlost van Paul Witteman, die in de media werd afgeschilderd als een saaie bejaarde, kon nu helemaal los. Nieuw decor, beetje losjes, veel meer vaart, meer humor, leukere gasten, beetje muziek erbij.
Maar de realiteit was heel anders. Er werd ingezet op zware gasten met de burgemeester van Den Haag en de Minister van Defensie en het gesprek werd IS, Rusland, Oekraïne, terreur en oorlog. De solopresentatie van Jeroen Pauw werd niet sneller maar bij het wegvallen van Witteman juist veel trager - er kwam werkelijk geen einde aan.
Bij Humberto Tan zaten André van Duin, Jochem Meyer en de sympathieke boswachter Arjan Postma. Daarmee is het verhaal wel verteld.
Met de kijkcijfers van gisteravond wisten beide programma's de top 10 niet te halen. Dat gold wel voor De Wereld Draait Door. Met 1,2 miljoen kijkers is Matthijs van Nieuwkerk dan misschien niet late night maar wel nummer 1.
Tot slot stellen we nog even vast dat zowel GTST (RTL4) als Spoorloos (KRO, NPO1) gisteravond een prima seizoensstart beleefden met 1,9 miljoen kijkers.
Na een goede zaterdag en zondag was SBS6 gisteren afwezig. Best scorende programma was Utopia, dat met 695.000 kijkers - wat op zich een goede score is - op nummer 17 stond. Er is niets mis met Utopia maar SBS6 heeft in de breedte gewoon niet genoeg goede programma's die scoren. Op maandag dan. Morgen verder.
.
1 september 2014 |
|||
pos | titel | zender | abs 6+ |
1 |
JOURNAAL 20 UUR
|
NPO1
|
1.955.000 |
2 |
SPOORLOOS
|
NPO1
|
1.947.000 |
3 |
GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN
|
RTL4
|
1.883.000 |
4 |
DROOMHUIS GEZOCHT
|
NPO1
|
1.655.000 |
5 |
RADAR
|
NPO1
|
1.559.000 |
6 |
WERELD DRAAIT DOOR
|
NPO1
|
1.193.000 |
7 |
HALF ACHT NIEUWS
|
RTL4
|
1.138.000 |
8 |
EENVANDAAG
|
NPO1
|
994.000 |
9 |
RTL BOULEVARD
|
RTL4
|
975.000 |
10 |
JOURNAAL 18 UUR
|
NPO1
|
944.000 |
11 |
RTL LATE NIGHT
|
RTL4
|
938.000 |
12 |
EDITIE NL
|
RTL4
|
820.000 |
13 |
CRIME SCENE INVESTIGATION
|
RTL4
|
810.000 |
14 |
UNFORGETTABLE
|
RTL4
|
751.000 |
15 |
VOETBAL INTERNATIONAL
|
RTL7
|
748.000 |
16 |
PAUW
|
NPO1
|
737.000 |
17 |
UTOPIA
|
SBS 6
|
695.000 |
18 |
HART VAN NEDERLAND
|
SBS 6
|
634.000 |
19 |
NIEUWSUUR
|
NPO2
|
623.000 |
20 |
TOURETTE ON TOUR
|
RTL5
|
622.000 |
21 |
SHOWNIEUWS
|
SBS 6
|
528.000 |
22 |
AVENGERS
|
Ver
|
522.000 |
23 |
UNDER THE DOME
|
SBS 6
|
513.000 |
24 |
HOLLANDS NEXT TOP MODEL
|
RTL5
|
494.000 |
25 |
HART VAN NEDERLAND VROEGE EDITIE
|
SBS 6
|
446.000 |
-
Bas Vlugt
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Eigenaar
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Age Sluis (Linda): We focussen... 02-05-2024
- Coldeweijer start speciale... 01-05-2024
- Uitgeverij De Jonge Lezer neemt Tina... 01-05-2024
- Ziggo Sport verwerft triple CL... 30-04-2024
- Ster realiseert 201 miljoen euro in... 30-04-2024
- Nieuwe campagne Primark25-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing